проблема с чекпойнтом

dimon

Участник
Нужно разобраться в проблеме - есть шлюз checkpoint 6000 линейки. Вчера шлюз благополучно загнулся - но не весь. Интернет был - а вот доступ к mobile access порталу пропал. Как будто часть чекпойнта сдохла и все. Перезагрузка спасла ситуевину, но как понять что произошло. Как можно проверить компоненты шлюза и все его программные блэйды? Т.е нужна какая то команда которая бы проверила чекпойнт на проблемы... Посоветуйте есть ли что то такое в CP?
 
скрипт есть специальный
Usage
  1. Transfer the script to the desired device.

  2. Change directory to the location of the script

  3. Make the script executable: chmod +x healthcheck.sh

  4. Run the script without any flags to check the local system or use one of the options below:

    OptionNameDescription
    -dDomainRun remote health checks on devices from specified Domain/CMA (R80+ Multi-Domain Management ONLY)
    -fFileRun health checks against offline CPInfo/CPView files
    -hHelpDisplay this help screen
    -rRemoteRun remote health checks on remote devices in the environment (R80+ Security Management ONLY)
    -uUpdateUpdate to the latest script version.
    -vVersionDisplay script version information


    Examples:

    #Run remote checks for a single device in a single CMA:
    #Note: A list of devices from the CMA will be displayed automatically.
    ./healthcheck.sh -d Production_Management_Domain

    #Run remote checks for a device (You will be prompted for a domain):
    ./healthcheck.sh -r

    #Run offline health check against a cpinfo:
    ./healthcheck.sh -f example.info

    #Run offline health check against a CPinfo and CPView database:
    ./healthcheck.sh -f example.info -f CPViewDB.dat

    #Display version information:
    ./healthcheck.sh -v

  5. Review the log files:
    /var/log/*health-check_*.txt
    /var/log/*health-check_*.html
    /var/log/*health_check_summary_*.csv
 

Вложения

Назад
Верх